گام‌های اولیه برای سرمایه‌گذاری در حاشیه سدهای استان کرمانشاه برداشته شد

نشست بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه تأسیسات گردشگری در حاشیه سدهای کرمانشاه برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا، حسین خانی گفت: در این نشست مشترک اداره‌کل میراث‌فرهنگی و شرکت آب منطقه‌ای در تفاهم نامه‌ای مشترک در بحث توسعه سرمایه‌گذاری گردشگری در حاشیه سدها به توافق رسیدند.

رییس اداره برنامه‌ریزی، سرمایه‌گذاری و زیرساخت‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی کرمانشاه افزود: شرکت توسعه گردشگری استان برای سرمایه‌گذاری در حاشیه سدها آماده است.

او تصریح کرد: در این نشست شرکت آب منطقه‌ای تاکید کرد به دلیل عدم پایبندی به تعهدات از سوی سرمایه‌گذاران سدهای شهدای سنقر، شیان اسلام‌آبادغرب و جامیشان سنقر اقدامات لازم را برای خلع ید آنها را انجام دهد.

خانی در ادامه با بیان اینکه شرکت توسعه گردشگری استان آمادگی خود را برای سرمایه‌گذاری در حاشیه سدها اعلام کرد گفت: بر این اساس شرکت آب منطقه‌ای موظف شد نقاطی را که قابلیت واگذاری برای ایجاد تأسیسات گردشگری دارند را شناسایی کرده و همراه با ضوابط و مقررات حاکم به اداره‌کل میراث فرهنگی ارجاع دهد.

او عنوان کرد: از سوی دیگر اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی متعهد شد که فلوچارت مربوط به موافقت اصولی و مراحل ایجاد تأسیس را به شرکت آب منطقه‌ای ارسال کند.

رییس اداره برنامه‌ریزی، سرمایه‌گذاری و زیرساخت‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی کرمانشاه با تاکید بر اینکه، شرکت توسعه گردشگری مختصات UTM نقاط مورد تأیید شرکت آب منطقه‌ای را تهیه کرده و استعلام‌های لازم از دستگاه‌های مربوطه را اخذ کند، گفت: مطالعه و امکان سنجی، تهیه طرح توجیهی، و همچنین جذب منابع مالی از طریق همکاری با بخش خصوصی نیز به عهده شرکت توسعه گردشگری قرار گرفت، تا زمینه‌های لازم برای سرمایه‌گذاری و توسعه حاشیه سدها فراهم شود.

خانی در پایان گفت: این نشست، با رویکردی سازنده و برنامه‌ریزی دقیق، مقدمات سرمایه‌گذاری در حاشیه سدهای استان کرمانشاه را فراهم کرده و نویدبخش تحولی بزرگ در گردشگری و توسعه زیرساخت‌های استان

است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403061100659
دبیر مدیر سیستم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha